Do kancelarii notarialnych zwracamy się o pomoc w celu przeprowadzania określonych czynności prawnych. Notariusz zajmuje się sporządzaniem aktów notarialnych, aktów poświadczenia dziedziczenia, testamentów oraz odpisów, wypisów i wyciągów dokumentów. Wykonanie czynności notarialnych wiąże się z koniecznością przygotowania przez Klienta odpowiednich dokumentów. Radzimy, jak dokumenty należy ze sobą zabrać, planując wizytę w kancelarii notarialnej. Szczegółowe wskazówki znajdą Państwo poniżej.
Wybierz temat spotkania, kliknij w poniższe sugestie
Ponadto, konieczne będą dane osobowe zarówno strony kupującej, jak i sprzedającej, oraz obdarowanych (imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, PESEL, NIP, aktualny adres zameldowania oraz numer dowodu osobistego / paszportu). Jeżeli w transakcji uczestniczy firma, to niezbędny jest jej numer KRS, REGON i NIP. Nie można także zapomnieć o takich składowych jak:
Dodatkowo, należy dostarczyć szczegółowe dane osobowe nie tylko kupujących oraz sprzedających, ale również osób obdarowanych – imiona, nazwiska, PESEL, NIP, obecny adres zameldowania, numer dowodu osobistego, a w przypadku jego braku – paszportu, stan cywilny i imiona rodziców. Jeżeli stroną w całym działaniu będzie firma, niezbędne będą jej numery KRS, REGON i NIP. By skompletować dokumentację, potrzebna będzie jeszcze wartość rynkowa lokalu, warunki i precyzyjna data jego wydania, a także numer konta bankowego.
Nieodzowny będzie numer z księgi wieczystej (jeżeli oczywiście została ona założona), dane osobowe osób kupujących i sprzedających (imiona, nazwiska, imiona rodziców, aktualny adres zameldowania, PESEL, NIP, numer dowodu osobistego lub paszportu, a także stan cywilny), a także, jeżeli w grę wchodzą firmy – numer KRS, REGON, NIP. Uzupełnieniem potrzebnych elementów będzie wartość rynkowa lokalu (czyli cena jego sprzedaży), warunki oraz data jego wydania, a także numer konta bankowego.
2021 © Kancelaria notarialna - Artur Pędracki